Indigo – historia z kolorem w tle

„Małe szanse są często początkiem wielkich przedsięwzięć”. Słowa Demostenesa doskonale pasują do historii Indigo – marki, która w ciągu zaledwie pięciu lat podbiła międzynarodową branżę kosmetyczną, mimo niekoniecznie pozytywnych prognoz.

W 2008 roku, gdy prace nad stworzeniem nowego brandu znajdowały się w początkowej fazie, przeprowadzone badania rynku nie były optymistyczne. Wynikało z nich, że w branży kosmetycznej nie ma miejsca na nową markę produktów do stylizacji paznokci. Teoretycznie, według opinii z zewnątrz szanse na sukces były niewielkie. Jednak w marce Indigo od początku drzemał ogromny potencjał. Miała wypełnić istniejącą lukę. Miała wzbogacić rynek o produkty niezwykłej jakości, o unikatowej recepturze i gamie kolorystycznej, jakiej dotąd nie widział kosmetyczny świat! Miała być inna niż wszystkie znane marki. I taka właśnie jest.

Logotyp Indigo jest rozpoznawalny w wielu miejscach na świecie

Ryzyko, które podejmujesz, jest miarą tego, co cenisz [1]

Założenie własnego biznesu zawsze wiąże się z ryzykiem. Ale czy nie podejmując żadnego działania, nie ryzykujemy znacznie więcej? Marka Indigo zrodziła się z niezbitej pewności, że właśnie takich produktów pragnie świat. Pewności, która nie potrzebuje racjonalnego uzasadnienia ani twardych, konkretnych argumentów, lecz napędza do działania i motywuje do tego, być dać z siebie 100%.

Intuicja, niezwykłe, niedające się zagłuszyć przeczucie leży również u źródeł samej nazwy, którą marka Indigo zawdzięcza Magdalenie Malaczyńskiej. Znany niemal na całym świecie logotyp nie powstał w wyniku wielogodzinnej burzy mózgów, kalkulacji czy analiz, lecz wewnętrznego przeczucia, że to właśnie to. Nazwa jest oczywiście nierozłącznie związana z ideą i najważniejszymi wyróżnikami firmy. Indigo to po prostu barwnik, pigment, a niepowtarzalne kolory są największym atutem i głównym znakiem rozpoznawczym marki. Jakość produktów jest bardzo istotna, ale nie wystarczająca, by osiągnąć sukces, ponieważ nie rzuca się w oczy od razu, tak jak właśnie kolor, który zwraca naszą uwagę w pierwszym momencie, urzeka, pociąga, inspiruje. Gdy widzimy piękny odcień lakieru, po prostu chcemy mieć go na paznokciach! Kolor jest punktem wyjścia, bodźcem do pokochania produktu. Najważniejszą wizytówką Indigo jest niezwykła, bogata gama kolorystyczna. Nie bez powodu magazyn Vogue nazwał markę „ekspertem w dziedzinie kolorów”.

Idąc za głosem serca, możesz spełnić marzenia. Ale warunkiem jest ciężka praca

Na powodzenie marki składa się wiele czynników. Dwoje założycieli Indigo wniosło różne doświadczenia i kompetencje, które dopełniły się i złożyły się na pełen sukces. Produkcyjno-operacyjny know how Dariusza Malaczyńskiego plus świetna strategia marketingowa opracowana przez Magdę Malaczyńską to dwa kawałki układanki, które były potrzebne, by tchnąć życie w markę i zaistnieć w sektorze profesjonalnej stylizacji paznokci. Do tego należy dodać wspólną pasję, niespotykaną energię, pracowitość oraz chęć tworzenia wciąż czegoś nowego, która zaowocowała szybko poszerzającą się ofertą. W asortymencie Indigo znajdują się nie tylko produkty do paznokci, ale także balsamy, kremy do rąk czy masła shea, które są najbardziej uznanymi perfumowanymi produktami spa w Polsce.

Dzięki znajomości pięciu języków obcych Magdalena Malaczyńska z łatwością mogła rozwijać dystrybucję poza granicami Polski i rozwijać rozpoznawalność logo marki na świecie. Obecnie Indigo posiada dystrybucje w 24 krajach – w większości państw Europy Środkowo-Wschodniej, w Kanadzie, RPA i pięciu stanach Australii. Wejście na międzynarodowy rynek ułatwiła też z pewnością uniwersalna nazwa, którą w każdym języku wymawia się tak samo. Indigo od początku towarzyszyło założenie, że będzie to marka międzynarodowa. Tworząc własny brand, trzeba myśleć globalnie, działać z rozmachem i mierzyć wysoko! Dziś logotyp Indigo w Polsce i wielu krajach na świecie jednoznacznie kojarzy się z producentem lakierów hybrydowych. Założenie na najbliższe lata jest jeszcze bardziej ambitne! Logo Indigo pod względem komercyjnym ma być stawiane obok takich marek jak Coca-Cola czy Apple, których znaków firmowych nie da się pomylić z innymi i które są rozpoznawalne w absolutnie każdym kraju na świecie.

Tak dynamiczny rozwój musi być okupiony ciężką pracą. Po pięciu latach działania na najwyższych obrotach, po 19 godzin dziennie, trzeba było zwolnić tempo. Odskocznią od pracy stały się podróże. Poznawanie nowych kultur otwiera umysł i rozwija kreatywność – okazało się więc zarazem bodźcem do tworzenia. Praca przeplata się z pasją. Niepowtarzalna gama kolorystyczna Indigo inspirowana jest barwami i trendami z całego świata.

Oferta Indigo to nie tylko lakiery hybrydowe

Rewolucja w świecie paznokci

Indigo to coś więcej niż produkty do stylizacji paznokci – to marka z misją. W początkach istnienia firmy, w 2011 roku branża wyglądała zupełnie inaczej niż obecnie. Stylizacja paznokci w salonie często kojarzyła z wulgarnym wizerunkiem i sztucznością. Dlatego wiele kobiet unikało usług stylistek paznokci. Indigo od samego początku podjęło aktywną walkę z tym stereotypem, promując jakość, profesjonalizm, a także pokazując, jak wiele jest sposobów na stylizację dłoni. Udało się przekonać klientki, że te same Stylistki, które tworzą ekstrawaganckie paznokcie, potrafią też wykonać piękny, naturalny manicure, który doda elegancji każdym dłoniom. Ogromny wybór odcieni i efektów w ofercie Indigo pozwala dopasować stylizację paznokci do indywidualnych preferencji, stylu i charakteru Klientki.

Dziś wizyta w salonie jest naturalnym elementem życia nowoczesnej kobiety. Stylizacja paznokci stała się sposobem na dobre samopoczucie, ale też na wyrażenie własnej osobowości. Nie ulega wątpliwości, iż marka Indigo miała spory udział w dokonaniu tej małej rewolucji. Kobiety dobierają manicure tak, by dobrze czuć się we własnej skórze. Będąc zadbane, czują się szczęśliwsze. Tworzyć produkty, które sprawiają, że kobietom na całym świecie poprawia się humor i podnosi samoocena – bezcenne!

Marka Indigo zmienia i urozmaica rynek paznokci także poprzez wyznaczanie trendów. Świeże podejście i rewolucyjne rozwiązania usprawniają zabieg stylizacji paznokci i sprawiają, że jest on przyjemny. Nietuzinkowe efekty, takie jak Efekt Syrenki ®, Metal Manix czy Holo robią furorę na całym świecie, ponieważ pozwalają w ciągu kilku minut zamienić klasyczny manicure w spektakularną stylizację!

Nie mniej ważnym obszarem działalności marki są centra szkoleniowe. W 2011 roku mówiło się, że na rynku jest więcej Instruktorów, niż chętnych na kursy. Obecnie Indigo Team składa się z ponad 60 Centrów Szkoleniowych w Polsce. Indigo od początku istnienia inspiruje młode dziewczyny, które szukają swojego pomysłu na życie, pokazując, że praca Stylistki paznokci to wspaniały pomysł na biznes! Każda dziewczyna, która kocha stylizację paznokci, może się tym zająć profesjonalnie, otworzyć salon, zatrudniać pracowników, zarządzać biznesem. Również w tej sferze działalności marki w tle pojawia się kolor – Indigo nakreślając młodym Stylistkom ścieżkę zawodowej kariery, pomaga im spełniać marzenia. A przecież marzenia zawsze są kolorowe!

[1] Jeanette Winterson

Zapisz