Jak ważna jest siła logotypu w pozyskiwaniu nowych dystrybutorów?

Na to pytanie można by odpowiedzieć bez wahania zdawkowo: bardzo ważna. Nim jednak ta odpowiedź padnie, warto zastanowić się dlaczego logotyp odgrywa tak ogromną rolę w tworzeniu sieci dystrybucyjnej.

 

 

O sile logotypu jako symbolu idei przyświecających produktowi oraz graficznego znaku rozpoznawczego i wyróżniającego go spośród innych, pisaliśmy nie raz, skupiając się jednak na relacji marka – klient. O wadze logotypu nie można jednak zapominać także w kontekście rozwoju i ekspansji związanych z współpracą dystrybutorską. Rozpoznawalny logotyp, jednoznacznie kojarzony z silnym brandem o ugruntowanej pozycji na danym obszarze to klucz do nawiązywania współpracy z Dystrybutorami, nie tylko na terenie własnego kraju. A nawet – tym bardziej poza jego granicami, gdzie za powodzenie w nawiązaniu kooperacji i zagranicznym sukcesie, decydować będą efekty uzyskane na rynku macierzystym. Ludzie, także ludzie biznesu, z natury obawiają się nieznanego, dlatego marka musi być na tyle rozpoznawalna i silna, by samo nawiązanie współpracy było elementem nobilitacji, prestiżu i… receptą na sukces.

Nic dziwnego. Dystrybucja to biznes, który musi się opłacać, a Dystrybutorzy, choć skłonni do ryzyka i nie bojący się wyzwań, zwykle starają się je zminimalizować – prowadzenie biznesu obfituje w zaskakujące zwroty akcji, dlatego przed podjęciem współprac każdy rozsądny przedsiębiorca chce być możliwie jak najlepiej przygotowany na to, co możliwe do przewidzenia. Zależy mu także na odniesieniu sukcesu i zyskach, które poprzedzają inwestycje i wkład pracy. Dlatego najchętniej nawiąże współprace z silnym, rozpoznawalnym brandem, który poniósł już wysiłek marketingowy i zbudował swoją pozycję, z której potencjalny Dystrybutor może skorzystać, a tym samym odpowiadać za dalszą ekspansje marki bez nadmiernych kosztów własnych związanych z inwestowaniem oraz oczekiwaniem aż klient obdarzy proponowane mu produkty zaufaniem.

Logotyp marki musi być dla Dystrybutora nobilitujący i jak najmocniej rozpoznawalny. Udokumentowane sukcesy i świadomość konsumencka to doskonały start w rozwoju sieci dystrybucji, umożliwia dystrybutorom skupić się na dalszej popularyzacji i nawiązywaniu kontaktów handlowych, bez konieczności przekonywania klienta, że ma do czynienia z godną zaufania i prestiżową marką.

Stworzenie marki o silnej pozycji i rozpoznawalnym logotypie to wyzwanie wymagające ogromnych nakładów pracy i wnikliwie przygotowanej strategii. Dobrze prosperująca sieć Dystrybucji to niejako owoc i nagroda, która sprawia, że rozpędzana z trudem biznesowa machina sukcesu, nabiera zawrotnego tempa i jest opłacalna – i dla marki i dla dystrybucji.

W skrócie – to naturalne, że każdy przedsiębiorca będzie chciał współpracować z silną marką. Tak, jak łowca wykorzystywać na polowaniu najlepszej jakości broń. A imponujące efekty „polowania”, czyli poszerzania obszaru działań, stanowią wymierny sukces dla wszystkich, którzy się do niego przyczynili. Począwszy od tych, którzy stoją za siłą logotypu.