Dla Indigo, logotyp to nie tylko niż oryginalny znak graficzny wykorzystywany w celu oznaczeniu naszych produktów. To wizualizacja filozofii oraz działań marki, dzięki której zyskujemy dużo więcej niż rozpoznawalność.
Dobry logotyp stanowi esencję i symbol oraz graficzną ilustrację filozofii marki i stylu jej komunikacji. A rozpoznawalność owego logotypu to niezaprzeczalny dowód sukcesu i owoc wytężonych działań. Dzięki nim produkt oznaczony logotypem niejako „broni się sam” i budzi zaufanie, poczucie prestiżu oraz pewność, że klient ma do czynienia z przedmiotem najwyższej jakości.
Logo Indigo stanowi dystyngowany zapis nazwy, która ma bardzo ciekawą genezę oraz za zadanie przywoływać określone skojarzenia. Nawiązuje ona do drogocennych kruszców, które w starożytności posiadały wartość większą niż złoto. Konotacja dotycząca wyższej klasy produktów, cech, które sprawiają, że są pożądane i unikatowe, nie jest tu oczywiście przypadkowa.
Jednak logotyp, a wraz z nim nazwa, nie nawiązują jedynie do produktów fizycznych. I to nie logo czyni je przecież od razu jakościowym i pożądanym, a budowanie marki to dużo więcej niż oferowanie produktu z określonym oznaczeniem. W przypadku Indigo – odwołując się do storytellingu, stanowi niejako okładkę tej księgi, którą firma wypełnia szerokim spektrum działań. Na tyle rozpoznawalną, że klient wie już, że we wnętrzu czeka na niego treść wysokiej jakości. I wybiera produkt oznaczony taką „okładką”, czyli logotypem, bez wytężonego wertowania kartek, polegając na swoim doświadczeniu i zaufaniu wobec marki.
Jak działa?
Logotyp to symbol jakości i prestiżu. Zwiększanie zasięgu i rozpoznawalności nadaje mu dodatkową moc- już nie tylko kojarzy z określonymi standardami, ale informuje, że produkt, czy działanie który go posiada, także ich przestrzega.
Zaznajamianie klienta z działaniami i zaszczepianie w nim znajomości logotypu sprawia, że wyposażane w ów logotyp kolejne przymioty, działania i materiały z marszu otrzymują status przypisany danej marce. Zasada pozytywnych skojarzeń działa niezwykle silnie na podświadomość, a po okresie wytężonej pracy nad budowaniem rozpoznawalności marki owocuje oddaną grupą odbiorców, którzy z entuzjazmem podchodzą do oferowanych im nowości.
Logotyp jako sieć relacji
W Indigo logotyp ma wszechstronne zastosowanie i jest wykorzystywany w realizacji dwutorowej strategii. Użyty jako element salonu firmowego komunikuje odbiorcom, że w danym miejscu są zatrudnione wykwalifikowane Stylistki, które pracują na sprawdzonych, obdarzonych przez tysiące kobiet zaufaniem produktach. To dla nich w tym przypadku symbol gwarancji bezpiecznie przeprowadzonych zabiegów.
Logotyp wykorzystywany jako element stroju reprezentujących nas Multimedalistek buduje świadomość marki jako tworzonej przez najlepszych.
A umieszczany na produktach stanowi gwarancję niezawodności i spełnionych oczekiwań. Czy to nie zaskakujące, ze jeden znak może mieścić aż tyle treści?
Logotyp jako wskazówka
Działanie logotypu ma także odwrotny kierunek, nie polega jedynie na oznaczaniu miejsc, produktów i działań prestiżowych, godnych uwagi i zainteresowania. W konsekwencji rosnącej popularności i rozpoznawalności staje się obiektem pożądania samym w sobie. To pozwala nam wprowadzać na rynek produkty i realizowanie działań wychodzących poza schemat. A prezentowanie ich poprzez dodanie logotypu podsyca pragnienia klientów, którzy mając do wyboru kosmetyki, akcesoria, gadżety, produkty, elementy wystroju, kosmetyki pozbawione znaku rozpoznawczego ich ulubionej marki, bez wahania zdecydują się na te, na których owe logo jest widoczne, bo czują przynależność do marki i ufają jej jakości.
Logotyp stwarza ogromne możliwości komunikacyjne z odbiorcą. Ułatwia nawiązanie relacji i wzbudza zaufanie. O ile zostanie poparty rzetelnymi działaniami i wytężoną pracą, jak ma to miejsce w przypadku Indigo.